Houtbay en Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu Houtbay en Waterfront - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

Houtbay en Waterfront

Blijf op de hoogte en volg G.

05 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik had mezelf een vrije dag ingepland wat verslag betreft, maar op verzoek hier toch maar:
Het is slecht weer in Kaapstad. Koud en heel veel regen. Gisteren naar Houtbay gereden over de toeristische route. Een pas over de bergen langs de kust. Een der mooiste wegen ter wereld volgens Karel. Moet echt prachtig zijn met mooi weer, dat kon je wel zien.
Onze reisleidster Diet had het ook een beetje moeilijk: "Rechts zie je bij mooi weer de 12 apostelen, en dat is -als de wolken weg zijn- de Tafelberg, en ja daar is ook een kabelbaan, maar die zie je nu niet".
We zagen nog wel genoeg om heel graag nogeens terug te willen als het weer beter is. Het shoppingcenter en de haven van Waterfront is ook een prachtige en gezellige plaats bij mooi weer.
Op de terugweg boodschappen gedaan, maar door de file waren we na 6 uur in de winkel en dan kun je geen drank meer kopen. Alja kreeg een lichte paniekaanval, want we hadden niet veel meer. Het lukte haar met een arm door het ijzeren hek wat er al voor zat, een fles te bemachtigen, maar de caissière was onverbiddelijk: ze moest hem terugzetten. Thuis heeft Diet een heerlijke nassimaaltijd gekookt, en met geleende wijn van de buren en weer boerenbridge werd het toch nog een heel gezellige avond.

• 05 Augustus 2014 - 11:03

• 05 Augustus 2014 - 11:09

• 05 Augustus 2014 - 11:21

Truus Bekker:

Hoi Mir, lukt het niet een reactie te plaatsen? We zagen dat je het al 2 x had geprobeerd!

• 05 Augustus 2014 - 11:37

Mirjam Bekker:

Hoi Ma. Nee het lukte niet. Nu de derde poging achter de pc. Heb je vandaag wel weer een slip aan anders krijg je geen eten:).

Hallo allemaal,

Jammer dat jullie slecht weer hebben maar toch nog er wat van gemaakt. Hoop voor jullie dat het wel beter weer wordt en je alles beter kunt zien.
    :) zonder alcohol op vakantie zijn kan natuurlijk niet. Jullie kregen meteen ontwenningsverschijnselen of niet;)? Strenge caissière hoor! Ze dacht zeker dat Alja die fles wilde jatten.
    Nou fijne dag nog alllemaal. Maak er wat van!

Liefs,

Mir

• 05 Augustus 2014 - 11:52

Jannie De Man:

Jammer hoor van het slechte weer. Maar daar doe je niets aan dus vrolijk verder.
    Hier is het nog steeds goed. Veel plezier en tot morgen. En Gonny dat kan echt niet hoor een vrije verslagdag...

• 05 Augustus 2014 - 12:17

Ton En Gerda:

Dat is dan al de 2e stress dag voor Alja.
    Eerst op de wijnroute geen gratis wijn.
    Nu helemaal geen wijn.

Zijn er wel hulpinstanties in de buurt??

• 05 Augustus 2014 - 15:14

Rita:

Wat balen zeg dat slechte weer! Ik kan me de teleurstelling van Diet heel goed indenken, alles ziet er immers met mooi weer veel indrukwekkender uit. Het is maar goed dat jullie het hoger op gaan zoeken!

Nu al verslingerd aan Afrika? Dat belooft wat voor de komende weken. Ik zal heel hard gaan duimen voor mooi weer!! Ben in gedachten vaak bij jullie, zo zit ik nu eenmaal in elkaar.Goede reis naar de Kruger, mooi dat Karel Henk kan

Iedere akkomodatie heeft zo zijn eigen sfeer en dat maakt de reis boeiend!
    Groetjes,ook van Bud natuurlijk.

• 05 Augustus 2014 - 16:16

Marjon Van De Waerdt:

Goh geen wijn, sherry en geen mooi weer!

Maar dat was wel te verwachten in de winter.
    Nou jullie hebben nog 3 weken te gaan, zal best wel weer opklaren.

Hier is het prachtig weer, heerlijke wijn.
    Echter ik zou nu wel bij jullie willen zijn.
    Nou Alja ik neem nog een wijntje.

• 05 Augustus 2014 - 18:28

Alja:

Hoi Marjon, ik kom niets te kort, zit nu aan een wijntje na een strandwandeling. Morgen vliegen we naar Johannesburg en daar is het 25 graden. Dus het komt goed. Leuk dat je reageert. Xxxxx van ons.

• 05 Augustus 2014 - 20:45

Annelies:

Wat ontzettend jammer van het weer. Hoop dat jullie nog een mogelijkheid hebben om naar de Tafelberg te gaan. Met de kabelbaan het is een geweldige ervaring. Jullie vermaken je wel, met of zonder wijn.
    Geniet van deze vakantie want het is heel speciaal.

• 05 Augustus 2014 - 20:45

Annelies:

Geniet van deze vakantie want het is heel speciaal.