St Lucia Vrijdag 15 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu St Lucia Vrijdag 15 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

St Lucia Vrijdag 15 aug

Blijf op de hoogte en volg G.

15 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Toen ik s'ochtends nog even lekker in bed lag te lezen, zag ik een zwarte stip bewegen op de muur. Ik durfde mijn bril niet op te zetten, want dan zag ik misschien dat het een spin was. Dus heb ik Karel geroepen en die heeft hem doodgemaakt en weggegooid. Hij zei dat het een heel klein spinnetje was, maar toen ik zei dat ik op internet had gelezen dat de Afrikaanse spinnen giftig waren, was het toch een vlieg volgens hem. Ik heb zo m'n twijfels....
Truus is verslaafd aan cafeïne s'morgens. Als zij haar kopjes koffie niet krijgt, wordt ze gevaarlijk hebben wij ontdekt. Daarom heeft ze zelf een potje oploskoffie gekocht, voor het geval we niet aan koffie toekomen. En dat werkte prima.....tot ze er achter kwam dat ze cafeïnevrije koffie gekocht had...
Vandaag stond een tour door het wildpark vlakbij StLucia op het programma met een picknick aan zee. Het weer was wat somber, maar toch weer veel dieren gezien.

Heerlijk gepicknickt bij een plekje aan de oceaan, waar de blauwaapjes rondom ons stonden er wachten of ze wat konden pikken. Het werd tijd voor de terugtocht. Wacht, zei Karel ik pak de bus vast die verderop stond, dan kunnen jullie zo instappen. Hij reed de bus de helling af, het zand in. Maar toen draaien en weer terug. Dat lukte niet. Stenen, grote gaten en mul zand. Bij iedere poging werd het erger. Met z'n allen duwen dan maar. Maar ook dat ging mis. Het zand en de stenen vlogen in het rond. Waar zijn de olifanten als je ze nodig hebt, mopperde Jan.

Toch kwam er hulp, een man met een sleepkabel in de hand en jeep eraan vast. Nog een poging : de sleepkabel brak doormidden. (Was eigenlijk een touw zei Jan).
Het touw dubbel en nog een poging : iedereen helpt duwen, maar een groot stuk beton knalt doormidden en vliegt tegen de deur en rakelings langs mij.
Laatste poging : Duwen-Gas-Trekken, en ja hoor, het is gelukt!
Schade: Kapotte deur en kapotte wieldop, in euro's : ??? We horen het later wel, zijn al blij dat we weer op weg zijn.
De mannen hebben nu al genoeg geleden en hoeven niet, zoals afgesproken voor het eten te zorgen (een braai), we gaan maar lekker uit eten.

En vanavond gaan we allemaal pillen slikken tegen zeeziekte, want morgen gaan we in een vissersbootje op zee vissen !

• 15 Augustus 2014 - 18:25

Arjan En Jeltje:

Afzien hoor!

• 15 Augustus 2014 - 19:15

Riny:

Heeft Truus toch nog een ondeugd! Mijn brave oudbuurmeisje, Leuk dat jullie zoveel onverwachte dingen meemaken, het kan mij niet spannend genoeg zijn. Hebben jullie voor morgenochtend genoeg zwemvesten en proviand als jullie op een onbewoond eiland mochten stranden!!!

• 15 Augustus 2014 - 19:27

Janniedeman:

Het is ook elke keer wat sjongejonge en Gonny de spinnen zijn hier erg groot op het ogenblik.
    En er zijn heel veel!
    Plezierige vaart morgen....en pas goed op elkaar.

• 16 Augustus 2014 - 10:24

Wim En Marianne Huibers:

Alle reisverslagen gelezen. Fantastisch en avontuurlijk. Zijn benieuwd naar het volgende verslag. Hopen dat jullie niet zeeziek worden.

• 16 Augustus 2014 - 11:54

Gerda En Ton:

Wie er ook zeeziek worden ,Karel zeker niet ; my brother is at the navy vertelde hij trots de schipper van de boot in Ierland toen we daar op zee gingen vissen. Vijf minuten later hing hij over de reling en bleef daar de hele dag hangen.

Heel veel plezier vandaag . En Karel je weet wat je tegen de schipper moet zeggen

Groeten
    Gerda en ton

• 16 Augustus 2014 - 19:23

G. Albers:

Hij heeft het tegen de schipper gezegd Ton, maar het heeft niet geholpen..
    Hetzelfde verhaal als in Ierland.

• 16 Augustus 2014 - 19:49

G. Albers:

Hee Jannie , als de spinnen daar zo groot zijn blijf ik nog een weekje hier

• 16 Augustus 2014 - 20:11

Ralph:

Arme pa, het is ook elke keer wat met hem...
    Waarschijnlijk volgend jaar weer gewoon 2 weken belgie??

Gr. Ralph

• 16 Augustus 2014 - 21:04

Annelies:

Wat kan een mens een pech hebben en ook weer zo veel lol om de pech. Ondanks alles (spinnen bv) wat hebben jullie het gezellig.....

• 16 Augustus 2014 - 21:12

Henk Bud:

Hebben Henk en Gijs met Jan gevist in St Lucia of zijn ze naar Mapelane geweest? Hopelijk brengt de vistocht van vandaag meer vis op tafel anders moeten jullie "gedwongen" weer naar de Ocean Basket!
    Ben zeer benieuwd hoe de tocht jullie bevallen is; zijn jullie met z'n 8-ten geweest?
    Leuk om al jullie ervaringen te lezen, het is een heel avontuur.