Wijnroute Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu Wijnroute Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

Wijnroute Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg G.

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Er rustte geen zege op ons plan om op zondag 6 (!) wijnhuizen te gaan bezoeken in Stellenbosch. De eerste (met hele lange oprijlaan die we ook achteruit weer terug moesten) was gesloten op zondag. Dit had al een teken moeten zijn maar nee, we hadden nog 5 voor de boeg, dat moest goedkomen.
De tweede kon ons ook geen rondleiding geven (alleen op reservering). Het zag er allemaal heel prachtig en chic uit, er zaten veel gezelschappen heel interessant te proeven. De chef bekeek ons even en zag in ons waarschijnlijk meer "drinkers" dan "proevers/kopers" en zette ons in een apart zaaltje waar we toch nog even een wijntje konden proeven. Dit bracht ons weer in de stemming en vol goede moed weer verder.
Naar de winkel van oom Samie. (geweldig winkeltje, even wat leuks voor mijn 2 lieve schoondochters gekocht) en daarnaast geluncht. Het was al snel laat geworden en we besloten de volgende 2 wijnhuizen maar over te slaan.
Door naar Franschhoek, wijnhuis Chamonix, maar ook daar konden we niet terecht. Na enige bezinning besloten we de zondag een meer christelijke invulling te geven en een bezoek te brengen aan het Hugenotenmuseum aldaar. En ja hoor, het zonnetje brak door bij het herdenkingsmonument, en een mooie film over het leven van de Hugenoten verblijdde ons, zodat we met veel plezier weer richting huiswaarts gingen.
s'Avonds uit eten bij Harbour House, een prachtig visrestaurant boven de oceaan met grote glazen ramen waar de golven tegenaan spetterden. Heerlijk en gezellig gegeten, zingend naar huis en naar bed, morgen weer een dag.

En: We vinden jullie reacties ook erg leuk, ze worden iedere ochtend aan het ontbijt voorgelezen, dus ga vooral daarmee door....

• 04 Augustus 2014 - 09:00

Ilse:

Dat had meneer de reisleider (Henk Bekker) wel wat beter voor kunnen bereiden... Ik wist wel dat de meeste wijnhuizen op zondag gesloten waren. Gelukkig hebben jullie alsnog een leuke dag gehad! De drankomzet zal zeker stijgen in muizenberg en omgeving met jullie in de buurt! Een fijne dag vandaag weer!

• 04 Augustus 2014 - 12:09

Arjan En Jeltje:

Helaas voor onze fijnproevers van Hollandse bodem, toch een tegenvaller dat je op zondag niet (gratis) lekker wat kunt innemen.

Ter verhoging van de feestvreugde kun je Alja vragen of ze nog wat voorleest uit 50 tinten grijs.

• 04 Augustus 2014 - 13:33

Aad En Henny:

Leuk om jullie reisverslag te lezen. Jullie zijn niet voor 1 gat te vangen. Jullie komen vast wel aan je wijntje en dijntje. nog veel plezier. groetjes

• 04 Augustus 2014 - 20:32

Jannie De Man:

Misschien aan het eind van de vakantie nog een poging?
    Ik kijk elke morgen of er weer bericht is.
    Dus vooral zo doorgaan....

• 04 Augustus 2014 - 22:28

Riny En Mimmo :

Gezellig hebben jullie het daar met al die wijn en Alja komt ook goed aan haar trekken met zo,n museum! Wij genieten van jullie belevenissen en drinken er maar een Italiaans wijntje op!

• 05 Augustus 2014 - 08:29

Gert :

Zo te lezen hebben jullie het erg gezellig met elkaar!
    Hopelijk hadden ze voor Jantje nog een borrel tussendoor met al die wijn!
    Veel plezier vandaag!

• 05 Augustus 2014 - 09:33

Ilse Bekker:

Waar blijft het verslag van 4 augustus ?????????

• 05 Augustus 2014 - 10:21

Cactusfan:

He he ben ook in de lucht!
    Jullie lunch is vast al voorbij dan maar voor de volgende dag!
    Leuk om het allemaal mee te krijgen!
    Wacht met spanning af!