Krugerpark Satara Donderdag 7 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu Krugerpark Satara Donderdag 7 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

Krugerpark Satara Donderdag 7 aug

Blijf op de hoogte en volg G.

13 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Na een heerlijk ontbijt op weg naar het Krugerpark. Het is weer prachtig zonnig weer. We zagen gelijk al veel impala's (soort herten) en enkele giraffen (op z'n Afrikaans "kameelpaarden") en in de verte tussen de bosjes donkere vlekken, die dan een olifant, buffel of nijlpaard zouden zijn.
Na de picknicklunch zagen we opeens enkele olifanten een paar meter vanaf de weg. We stopten en toen schoot onze adrenaline omhoog, want er kwam een hele kudde onze richting uit. En ja hoor, vlak voor onze auto staken ze de weg over ! Iedereen snel met de fototoestellen in de weer en toch wel een beetje bibberig want ze waren wel erg groot.
Toen we later de brug overstaken zagen we hele kuddes olifanten met jongen en een paar buffels. Toen moesten we nog flink doorrijden om voor 6 uur bij onze overnachtingsplek te komen want dan is het donker en dan sluit de gate. Onderweg nog heel veel olifanten, nijlpaarden, giraffen en kleine dieren en vogels gezien.
We sliepen in Rondavels, 4 kleine ronde huisjes met rieten puntdaken. (In het park, maar wel met bewaking en omheind). Vroeg naar bed want we vertrekken morgen weer om 6 uur.
Ter info: het Krugerpark is zo groot als heel Nederland. Op de wegen door het park kom je af en toe andere auto's tegen, maar het is niet druk. Je mag de auto niet uit, alleen bij sommige uitkijkpunten. De dieren zijn niet bang voor de auto's, ze zijn er aan gewend. Grote stukken zijn platgebrand om de grond vruchtbaar te maken. Het landschap is heel afwisselend met prachtige vergezichten. Er zijn geen dorpen of huizen, alleen overnachtingskampen.

Z. Afrikaans: MOENIE ROMMEL STROOI NIE
en: SPOED MAAK DOOD !