Reisdag naar Mkuze Maandag 11 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu Reisdag naar Mkuze Maandag 11 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Mkuze Maandag 11 aug

Blijf op de hoogte en volg G.

13 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vroeg vertrokken want we hebben een lange reisdag voor de boeg. In totaal 800 km naar St. Lucia, (hopelijk is daar weer internet) met vandaag na 600 km een overnachting in Mkuze.
Nu zien we het echte Afrika. We rijden om Swaziland heen want dat is te onveilig had Henk gehoord. We zien ook nog een bord langs de weg met de tekst: CRIME ALERT DO NOT STOP ! Dat doet wel een beetje onbehaaglijk aan, maar we hebben een goede reis dank zij onze 2 chauffeurs Henk en Karel. Want het valt niet mee op die Afrikaanse wegen. Langs de (2baans/120 km) snelweg lopen kinderen naar school en kuddes koeien ezels en apen steken plotseling over. Bij een benzinestation kon ik boodschappen doen voor ons avondeten want ik zou mijn beroemde spaghetti maken, omdat er in het kamp verder niets is. Het laatste stuk waren weer lange zandwegen door het binnenland met ook steeds weer bulten, gaten en dieren op de weg.

Aangekomen bij de tenten ontdekte ik tot mijn schrik dat ik de spaghetti vergeten was te kopen. Net toen ik dit de anderen gemeld had kwam Henk terug met een nog schokkender mededeling. Alles was gesloten, iedereen was weg en de stroom was uitgevallen. Tot overmaat van ramp begon het hard te regenen en onweren.
Eventjes paniek maar al snel een kaars geplaatst (het is daar om 6 uur ineens donker), 8 stoeltjes om het kleine tafeltje onder het afdakje gezet, en alles wat eetbaar was op tafel : een bordje met chipsrestjes, een paar tomaten en de kaas voor over de spaghetti. Een wijntje erbij en smullen maar. De limericken van Jan en ons gezang hielden de wilde dieren op afstand en toen er niets meer te eten of te drinken was zijn we onze tenten in gekropen. ( om 9 uur).

• 13 Augustus 2014 - 13:14

Arjan En Jeltje:

Jullie maken heel wat mee! Dat is voor ons, op veilige afstand, leuk om te lezen. Wij kunnen wel enig begrip opbrengen voor de angsthazen. Een wijntje zal dan helpen.
    Veel plezier de laatste week!

• 13 Augustus 2014 - 13:21

Bert Verwey:

Hebben jullie wederwaardigheden en alle humor met belangstelling en plezier gevolgd. Wij herkennen jullie ervaringen en weten heel goed hoe indrukwekkend dit alles is! Geniet van de komende periode!
    Hartelijke groet voor julli allemaal van Henny en Bert.
    P.s op de v.d.duyn vab maasdamstraat is alles o k .

• 13 Augustus 2014 - 16:10

Ilse :

Wat een geluk dat jullie de Big 5 hebben gezien. En zelfs een luipaard in Mkuze. Die maakte vast veel goed van de regen en het zitten zonder stroom. Gelukkig hadden jullie bier en wijn!
    Nu lekker een beetje ontspannen in St. Lucia. Enjoy!

• 13 Augustus 2014 - 16:39

Ton En Gerda:

Wat een enerverende reis ;maak je niet snel meer mee. Ik begrijp nu ook waarom Alja mee mocht; bavianen en ander gespuis op een afstand houden; is wel een goedkope beveiliging ( de wijn die ze op maakt natuurlijk niet meegerekend) .Maar ja wel gevaarlijk voor Alja als het moet gooien jullie haar voor de leeuwen om zelf het vege lijf te redden.

groeten van Gerda en Ton en nog een hele mooie reis verder

• 13 Augustus 2014 - 16:51

Patrick:

Wat een mooie verhalen weer!! Wat een geluk de big 5 te spotten, en een mooie kill! Het geluk zit de reisleider Henk wel weer mee in het krugerpark! Nu lekker im st lucia even een beetje bijkomen van alle indrukken! Geniet lekker verder en ook met elkaar!!

• 13 Augustus 2014 - 21:02

Rita:

Hoi allemaal,wat super dat jullie zoveel meegemaakt en gezien hebben,dat maakt alles lekker spannend.
    Henk wat een verhaal over de reis naar Hamilton Parks, hoe moet dat nu met ons gezin volgend jaar, dat trekt Bud nooit!!
    .......en dan die kill dat staat altijd ook nog op mijn verlanglijstje, geweldig om zoiets te zien!

Veel plezier in St Lucia, doe Jan en Vossie de hartelijke groeten van ons.
    Ps. het weekend met Willem was heel gezellig; Willem en ik zijn bij een fietstochtje een keer zeik en zeiknat geregend!

• 13 Augustus 2014 - 21:49

Alja:

Wij vinden het allen zo leuk dat jullie reageren.

• 13 Augustus 2014 - 22:16

Stefa:

Leuk om al die verslagen te lezen. Dan is het net of je er een beetje bij bent.
    Alleen, waarom heeft Alja mij al 2x gebeld?

• 13 Augustus 2014 - 22:48

Jannie De Man:

Sjonge wat spannend allemaal, heel veel plezier nog en graag het vervolg van de avonturen, groetjes uit saai Veenendaal.

• 14 Augustus 2014 - 10:05

Alja:

Hoi stefa, ik heb je helemaal niet gebeld, maar er gebeuren hier meer rare dingen met de mobiels.
    Gonny heeft een virus op haar telefoon, en Karel schijnt ook ander half uur gebeld te hebben, wat niet zo is?

• 14 Augustus 2014 - 10:38

Frans En Anke:

Wat een avontuurlijke trip en verhalen! Jammer van de spaghetti maar gelukkig wel volle wijnglazen ;) mooie reis verder!!

• 15 Augustus 2014 - 07:53

Annelies:

Wat een avontuur. Jammer van de spaghetti maar de buikjes zijn toch weer gevuld. Ben alweer benieuwd naar het volgende avontuur!!!