St Lucia Dinsdag 12 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu St Lucia Dinsdag 12 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

St Lucia Dinsdag 12 aug

Blijf op de hoogte en volg G.

14 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Eerst vroeg op om in de buurt naar een uitkijkpost te gaan. Een grote houten post boven een waterplas waar alle dieren komen drinken zodat je ze goed kon zien. Het was er prachtig. Heel veel vogels, maar de dieren kwamen niet. Door de overvloedige regen hadden ze waarschijnlijk al genoeg water binnen gekregen. Na een half uurtje maar weer terug naar de auto. Stapvoets rijdend door de bush staan we opeens met een schok stil. Iedereen onderdrukt een kreet van bewondering: in de berm ligt een prachtige luipaard ! Hij gaat zitten, kijkt ons recht aan en loopt langzaam weg. De parkwachter die we later spraken zei dat we heel "lucky" waren omdat daar heel weinig luipaarden zijn.
Dan nog 200 km naar ons adres in St Lucia. Ik diepte uit mijn tas voor het eerst mijn "muziekbolletje" op en we begonnen een quiz "wie herkent het eerst het nummer". Heerlijke muziek uit de jaren 60/70, die we allemaal uit volle borst meezongen. Roy Orbison, The Tremeloes, the Searchers, alles kwam voorbij, het was bijna jammer dat we er al zo snel waren.
Ons huis lag midden in een leuk stadje, een grote woning met zwembad, dichtbij zee. En s'avonds de langs verwachtte spaghetti. Net toen we het over de stroomuitval van de vorige avond hadden, werd het ineens pikdonker. Dit kon geen toeval zijn, ik verdacht de reisleiding van een grapje. Maar de stroom was weer uitgevallen en met een kaarsje op tafel en de rest van de muziek brachten we de avond door.

• 14 Augustus 2014 - 10:29

Jannie De Man:

Klinkt goed allemaal gelukkig viel de stroom pas na het eten uit...

• 14 Augustus 2014 - 15:11

Ton En Gerda:

deze permanente stroomuitval en andere catastrofes kan je verwachten als je met de Bekker twins op stap gaat

groet
    ton en gerda

• 14 Augustus 2014 - 19:17

Gert:

Haha, leuke verhalen hoor! De spaghetti zal extra lekker hebben gesmaakt :) veel plezier nog met z'n allen.

Groeten G,N&M

• 15 Augustus 2014 - 07:46

Annelies:

Wat goed van dat luipaard...en dat muziek bolletje geeft een hoop gezelligheid. Leuke verhalen hoor.

• 15 Augustus 2014 - 10:13

Truus:

Hoi Gert, Nynke en Mira, gaat alles goed met jullie en met Mira? J en t

• 15 Augustus 2014 - 10:13

G. Albers:

Ja, dat is zo Ton, maar hun humor maakt weer veel goed:))
    Groeten van ons allen!