St Lucia zondag 17 aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu St Lucia zondag 17 aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

St Lucia zondag 17 aug

Blijf op de hoogte en volg G.

19 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hluhluwe/Umfolozi
Vandaag nog een laatste dagje door een natuur/wildpark Hluhluwe en Umfolozi.
Jan de Winter aan het stuur, hij weet heel veel te vertellen over de natuur, alle dieren (hij ziet ze met het blote oog op km afstand) en ook over de bevolking en geschiedenis. Het gaat allemaal in het Z.Afrikaans, wat soms wel te volgen is maar meestal niet. Gelukkig hebben we Diet als tolk.
De wegen hier zijn verschrikkelijk slecht we moeten stapvoets rijden om door de kuilen en gaten te komen en ook hier treffen we weer heel veel dieren en vogels. Overstekende zebra's en giraffen, een enkele olifant en buffels. Op een smal weggetje stond voor ons een auto stil met een dame achter het stuur. Wij zagen al snel waarom: 2 grote neushoorns op de weg die ons recht aankeken en niet bewogen. Wij bleven veilig achter de 1e auto, maar noch de auto, noch de neushoorns maakten enige aanstalten ooit van positie te veranderen. Dus ging onze dappere driver maar een poging wagen (gelukkig dat Truus dit dagje thuis gebleven was, om even heerlijk te relaxen). Heeeel langzaam, wieltje voor wieltje, lief lachend naar de neushoorns "hallo-lekkerweertje-vandaag" reden we ze tegemoet. En tot onze grote opluchting zagen ze ons busje niet als een bedreiging en schuifelden ze naar de kant om gras te eten.
Het was weer een prachtige omgeving, we hebben gepicknickt bij een uitkijkpunt en zagen opeens een groep auto's bij elkaar en heel veel mensen met verrekijkers. Er zouden een leeuw en een jachtluipaard lopen, maar wij konden ze niet zien. Te ver weg.
Aan het eind van de dag nog even het internet café bezocht en heerlijk gegeten bij Braza.
Morgen (maandag) naar Durban, ca. 200km rijden, en dan met het vliegtuig (Kulula) terug naar Kaapstad, voor het laatste deel van onze avontuurlijke reis.

• 19 Augustus 2014 - 18:08

De Club:

Waar blijven jullie reaktie's? Wij denken dat jullie lees moe zijn. Klopt dit?

• 19 Augustus 2014 - 19:22

Jannie De Man:

Nee dat klopt niet ik kijk er naar uit en als het mailtje binnenkomt zeg ik jaaaa daar is er weer een hahaha.

• 19 Augustus 2014 - 19:45

Annelies:

Lees jullie verhaal iedere keer trouw maar reageer niet altijd (sorry). Wel blijven schrijven want vind het ontzettend leuk. Degene die het schrijft doet het erg goed...mijn complimenten.

• 19 Augustus 2014 - 20:03

Alja:

De complimenten zijn voor gonny

• 19 Augustus 2014 - 22:57

Ton En Gerda:

Wel gelezen maar geen reactie ; deze dag was gewoon niet spectaculair genoeg.
    Slechts 2 neushoorns die niet aan de kant wilden; nou en. Ik had 2 eenden voor de auto wilden ook niet aan de kant . Hoop morgen op wat meer actie !!!

Veel plezier nog , het schiet wel op nu bijna zaterdag

Groeten
    Ton en Gerda

• 19 Augustus 2014 - 23:51

Riny:

Nu hebben jullie de big Five zeker allemaal gezien, of zijn er ook little fivejes! Wij genieten heel veel van jullie spannende verhalen en leuke foto,s! Is Karel weer helemaal beter! Nog een hele fijne week in Kaapstad toegewenst! Hier trekken we maar een dikkere trui aan, want hier is het al herfst. Morgen woensdag, ga ik maar extra bridgen op de club, want wat moet je anders met dit weer? Donderdag en vrijdag, werken bij Downies, wat hastikke leuk is, vrijdag een bruiloft en zaterdag, de openingsavond van de heideweek, een jaren 60 party. Zo dan zit de week er weer op! Groetjes aan allen, vooral aan Alja!!

• 20 Augustus 2014 - 10:35

Aart De Man:

Jullie zijn een stelletje oetlullen er gebeurd elke dag wel iets doms

• 20 Augustus 2014 - 11:11

Jetteke:

Sorry, wij waren zo onder de indruk van wat jullie allemaal beleven.Maar je verslagen zijn erg leuk net of je erg zelf bij bent en ook de situaties komen bekend voor. Nou geniet nog van de laatste dagen en een goede terugreis.

• 20 Augustus 2014 - 17:05

G. Albers:

Jullie zijn teveel verwend Ton, met al die spannende verhalen