Kaapstad Maandag 18 aug en Dinsdag 19 aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu Kaapstad Maandag 18 aug en Dinsdag 19 aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

Kaapstad Maandag 18 aug en Dinsdag 19 aug

Blijf op de hoogte en volg G.

20 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag
Eerst naar Durban gereden en toen met een binnenlandse vlucht naar Kaapstad. Zeer voorspoedige reis gehad. Geen overgewicht of andere ongemakken.
We waren allemaal erg moe. Heerlijk gegeten bij de Thai om de hoek.
En vroeg naar bed.
Dinsdag
We sliepen lekker uit, want het regende erg. s'Middags leek het droger te worden, en besloten we naar Waterfront te gaan. Naar het Aquarium. Want we hadden alle dieren boven de grond al gezien dus nu die in het water. De zon brak door en de vrolijkste van ons gingen nog even meeswingen met een Afrikaans bandje dat daar optrad. We zagen grote spinkrabben (van 1 meter) en hele grote haaien. De pinguïns leken wat onecht op een neprots en keken niet zo blij als die aan het strand.
Daarna nog uitgebreid gegeten in een restaurantje in de haven.
Toen we daarna bij de parkeergarage kwamen bleek dat Henk het kaartje verloren was. Wat te doen? Een parkeerman kwam te hulp. Hij gaf ons een nieuw kaartje. Oef, dachten wij dat wordt de dagprijs, maar nee, 10 rand (=70 cent). Wat een bof. In zijn haast de parkeerman een fooi achterna te brengen, liet Henk de uitrijkaart in de kast zitten, maar gelukkig konden we dat nog terughalen. Helaas, bij de uitgang bleek het kaartje niet te werken. Hoe kon dat nou? Truus wilde verhaal gaan halen bij de parkeerman, en liep met grote stappen terug. Maar wij hadden een beter idee: als een treintje achter de volgende auto aan. Wij zaten achterin gebukt, want de bus was wel erg lang, maar gelukkig, het lukte. (Hoewel het voor het verslag wel leuker was geweest, denk ik, als de slagboom erop geklapt was).

• 20 Augustus 2014 - 10:32

Ilse:

Jammer dat het weer een beetje tegenzit in Kaapstad. Pa is toch niet altijd zo'n goede reisleider lees ik. Hij wordt natuurlijk een dagje ouder dus dat moeten jullie hem maar niet kwalijk nemen... Hopelijk wordt het nog een beetje beter en kunnen jullie extra genieten van de laatste dagen! Anders vermaken jullie je vast wel met wat drank;-) Enjoy!

• 20 Augustus 2014 - 10:34

Anke :

Zitten jullie nu in Kaapstad of Lakeside VS? Volgens mij klopt de locatie niet helemaal ... maar geluk gehad met de slagboom in ieder geval! Veel plezier nog en geniet nog van de laatste dagen! Groetjes Frans en Anke

• 20 Augustus 2014 - 10:38

G. Albers:

Hoi Anke en Frans! Wij zitten in Lakeside dat is een wijk van Kaapstad, maar dat wordt niet herkend en wordt het automatisch VS.

• 20 Augustus 2014 - 10:55

Aart De Man:

Het bericht van de oetlullen hoort bij dit verslag

• 20 Augustus 2014 - 10:58

Jannie De Man:

Hahaha leuk weer

• 20 Augustus 2014 - 11:12

G. Albers:

Dat dachten wij wel, oetlul !

• 20 Augustus 2014 - 12:54

Jannie De Man:

Dit had ik hem al voorspeld haha een inkoppertje!!

• 20 Augustus 2014 - 18:43

Marjon Van De Waerdt:

Ik heb genoten van de reisverslagen ook al reageerde ik niet altijd.
    Het lijkt mij een zeer avontuurlijke vakantie.
    Nog heel veel plezier de laatste dagen en een voorspoedige reis terug.

Hier is het koud en regenachtig

• 20 Augustus 2014 - 19:00

Ralph:

Hallo allemaal,

net (vol trots) tegen mijn collega's verteld, dat mijn ouders in Afrika zitten en daar in een dierentuin (?!) zijn geweest, en bijna (net niet) een slagboom op de bus hebben gehad, ze kwamen niet meer bij van het lachen....

Zag op de foto van het Afrikaanse bandje alleen mijn vader nergens, je had het toch over "de vrolijkste van ons"??

Veel plezier nog, ben benieuwd naar het volgende verhaal!!

Xx Ralph, Wendy en kids

• 20 Augustus 2014 - 22:40

G. Albers:

Je vader was verkouden, vandaar
    Zo erg is hij nog nooit in z'n leven verkouden geweest...;)