Kaapstad. Woensdag 20 aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu Kaapstad. Woensdag 20 aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

Kaapstad. Woensdag 20 aug

Blijf op de hoogte en volg G.

20 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Regen, regen, regen. Dus lekker saai lezen, puzzelen en verslag lezen. (Zie foto)
Daarna naar Betty's Bay, ca. 80 km.
De lunchstop in Gordon's Bay, de prachtige route, de vele pinguïns en een enkele walvis zullen we jullie besparen. Dat maakt al geen indruk meer heb ik begrepen. Noch onze stommiteiten.
Maar wat dachten jullie hiervan:
Op de terugweg kwamen we langs de Township. (Sloppenwijken) Dit zijn in elkaar geflanste hutjes waar de armste mensen wonen, daklozen, zwervers en illegalen. Er heerst veel criminaliteit, je kunt er maar beter niet in de buurt komen. In de grootste, bij Kaapstad, "wonen" zo'n 1 miljoen mensen.
Net toen wij er langs reden zagen we een inval en arrestatie van de politie. De daders werden geboeid en in gepantserde en getraliede auto's afgevoerd net voor onze neus. Als je goed kijkt kun je de zeer gevaarlijke criminelen zien zitten in de auto voor ons. Toen we ze gingen fotograferen, maakten ze een gebaar dat ze ons de keel zouden doorsnijden!
Toen zijn we maar gauw afgeslagen, je moet het noodlot niet teveel tarten.
s' avonds gingen we uit eten met de andere Bekker-familieleden die hier wonen, hele lieve , leuke neven en nichten: David en Hester, Willem en Lara. Gezellig restaurant, lekker eten en ontzettend leuk gezelschap, een topavond!

• 21 Augustus 2014 - 09:34

Riny:

Een arrestatie voor je neus, toe maar, ik blijf het wel onrechtvaardig vinden als ik mensen zo een krotjes zie wonen! Gezellige familie die bekkers, houden vast ook van wijn . Nog een paar gezellige dagen daar met z'n allen en een goede vlucht terug!

• 21 Augustus 2014 - 10:05

Ton En Gerda:

Haha eindelijk weer wat actie. Maar we laten ons als jongens van jan de wit toch niet intimideren door een paar crimineeltjes!!!Vrijdag trekken jullie gewoon weer dat wijkje in; laten de gemaakte fotos zien en dan komen jullie vanzelf wel bij de broertjes of andere familieleden van die kruimeldiefjes, en dan even goed de waarheid zeggen!!!! Laat Alia maar voorop lopen dan gaat het ze al dun door de broekjes!!

helaas nu is het aftellen begonnen; maar ik denk ook wel weer goed om zaterdag de familie te kunnen omarmen

groeten aan iedereen

Ton en Gerda

• 21 Augustus 2014 - 15:45

Jannie De Man:

Ja wat zal ik hier nu weer van zeggen en dat is ook het punt waar de meeste mensen mee zitten denk ik. Na een goed verhaal is een reactie vaak saai....
    Veel plezier verder maar dat lukt jullie wel.

• 22 Augustus 2014 - 10:46

Rita:

Gonnie ook van ons nog even een komplimentje, je schrijft echt heel leuk!!
    Ben je misschien je roeping mis gelopen? Ga het schrijven van een boek maar eens overwegen,het zal aftrek vinden bij vele leesclubs!!
    De groeten aan iedereen en goede reis gewenst met hopelijk weinig turbulentie.
    Lieve broers ( of schoonzussen) bellen jullie zaterdagavond even op jullie tijd, we zijn de hele avond thuis!
    Groetjes,Rita en Henk

• 22 Augustus 2014 - 13:07

G. Albers:

Dank je Rita, ik heb al zoveel over jullie gehoord dat ik je al een beetje ken.
    Maar misschien binnenkort nogeens "in het echt" !