Kaapstad Donderdag 21aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu Kaapstad Donderdag 21aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

Kaapstad Donderdag 21aug

Blijf op de hoogte en volg G.

22 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De laatste dag, morgen vliegen we alweer naar huis. En jawel, een heerlijk zonnetje vanochtend vroeg aan de blauwe hemel.
We hadden tickets voor de boottocht naar Robbeneiland (gevangenis Mandela) gekocht, Jan, Truus, Karel en ik. De rest was er al geweest. Zij zetten ons af in Waterfront en reden zelf door naar Houtbay. Toen we bij de bootafvaart aankwamen bleek dat deze was gecancelled wegens "rough sea" Jammer.
Na een kopje koffie en contact met de andere helft besloten zij ons bij de Tafelberg af te zetten, waar zij ook al geweest waren. Die zagen we voor het eerst zonder bewolking. Wij met de kabelbaan naar boven. Het duurde wel even voordat we konden instappen (65 per cabine) en toen we eindelijk aan de beurt waren moesten er weer 15 mensen uit, omdat door de wind de cabine extra ballast in de vorm van water aan boord had. Vrijwilligers gevraagd, met veel gezucht stapten er 12 uit, nu nog 3. Niemand wilde er meer uit maar de "machinist" wilde zo zwaar niet vertrekken. Wij keken elkaar eens aan en offerden ons toen maar met z'n 4-ren op, om de volgende te pakken, want om op de laatste dag nog een angstig avontuur in een kabelbaan te beleven, daar zaten we ook niet op te wachten. (Hoewel, wel leuk voor het verslag).
Er stond inderdaad een hele harde wind, de kabelbaan werd na ons ook gesloten. Maar wat een prachtig uitzicht! Echt de moeite waard.
Heel toevallig troffen we op de Tafelberg een jong Belgisch stel, dat ook bij ons in de krokodillenboot in St. Lucia had gezeten. En dat bijna 2000 km verder! Hoe bestaat het.
Henk, Diet en Gijs en Alja bezochten de naastgelegen berg. Toen nog de beroemde toeristische route over Chapman's Peak naar huis en ook de laatste dag was een feit. Zie http://www.chapmanspeakdrive.co.za
s'Avonds weer uit eten, het water liep ons uit de mond bij de gedachte aan bloemkool met een bol gehakt, of andijvie met sudderlapje. Maar helaas, het werd filetsteak met crispy chips en salad. En natuurlijk irish coffee (die Truus binnenkort voor ons eens echt lekker gaat maken). We hebben hier heel veel en heel lekker gegeten en gedronken en dat was te zien op de weegschaal die we vandaag te voorschijn haalden. Ik ga de getallen niet noemen, maar vanaf maandag eten we alleen nog maar vloeibaar voedsel, dat helpt goed volgens Alja.

• 22 Augustus 2014 - 13:19

Jannie De Man:

Wow wat een uitzicht. Toch wel weer link met die harde wind en dat het dan na jullie weer gesloten wordt. Hele fijne terugreis voor allemaal en tot ziens.

• 22 Augustus 2014 - 17:33

Jetteke:

Een hele goede reis morgen. En tot gauw.

• 22 Augustus 2014 - 19:21

Henny Verwey :

Ja, de vakantie zit erop. We hebben genoten van alle reisverslagen en we wensen jullie nu een hele goede terugreis. Het zal wel weer even wennen zijn thuis!!!
    Hartelijke groet, Bert en Henny.

• 23 Augustus 2014 - 10:42

Annelies:

Fijn dat jullie toch nog op de tafelberg zijn geweest. Ik heb het gelukkig ook mogen beleven dus weet wat jullie hebben gezien. Tot gauw