Lower Sabie Zaterdag 9 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu Lower Sabie Zaterdag 9 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

Lower Sabie Zaterdag 9 aug

Blijf op de hoogte en volg G.

13 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Vandaag een "KILL" gezien. Onderweg naar ons volgende overnachtingsadres s'ochtends vroeg werden we getipt door andere mensen dat verderop een giraffe werd opgevreten door een stel leeuwen. Vol verwachting reden we verder en ja hoor, er stonden al verschillende auto's langs de kant te kijken naar een tafereel als in een film. Vlakbij zagen we al hyena's sluipen en op enige afstand een stel gieren. Een grote leeuw zat naast een al aangevreten giraffe die languit op de zandvlakte lag. Er omheen nog andere leeuwen. Met de verrekijker was alles heel dichtbij te volgen, maar ook met het blote oog kon je het goed zien. Heel indrukwekkend.
Later zagen we weer auto's stilstaan en gingen er achter staan. Gijs spotte met de verrekijker een luipaard in een boom. Dat was al nummer 4 van de big5 ! (Hoewel enkele van ons alleen een puntje van de staart zagen, ik weet niet of dat telt)
Nu alleen nog de neushoorn dan hebben we ze alle vijf: olifant - buffel - leeuw- luipaard - neushoorn. Dat komt niet vaak voor en zou wel heel bijzonder zijn!
Enkele uren later hadden we weer geluk en spotten door de verrekijker de witte neushoorn: YES alle 5 !

Z.Afrikaans: Die jagluiperd is die vinnigste soogdier en kan 'n spoed van tot 110 km per uur oor kort afstande haal. Dis die enigste karnivoor wat 'n bok kan inhaal.

• 13 Augustus 2014 - 17:07

Marjon Van De Waerdt:

Lijkt mij een fantastische vakantie.
    Gonnie wat leuk die Afrikaanse zinnen.
    Ga zo door en nog heel veel plezier