Tamboti tentenkamp vrijdag 8 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu Tamboti tentenkamp vrijdag 8 aug - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van G. Albers - WaarBenJij.nu

Tamboti tentenkamp vrijdag 8 aug

Blijf op de hoogte en volg G.

13 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

We gingen al vroeg op pad. En dat loonde de moeite. Binnen een uur hadden we al van heel dichtbij Hyena's met jongen, giraffes met jongen en verschillende jakhalzen en zebra's gezien. Het is echt onbeschrijfelijk mooi en spannend om die wilde dieren van zo dichtbij te zien.
Gijs is onze vogelspotter, hij noteert alle vogels in een boekje met afbeeldingen, speciaal voor Ton.
Truus houdt erg veel van dieren in de verte. Zodra ze aanstalten maken dichterbij te komen klinkt het heel lief (maar wel een beetje angstig): zullen we nu maar doorrijden? De chauffeur slaat daar meestal geen acht op , maar vanochtend was het niet alleen Truus die snel weg wou. Een olifantenvrouwtje met jongen stak achter onze auto de weg over en begon met de oren te klapperen (=boos). Toen ze ook nog met de kop ging schudden (=erg boos) en onze auto weg wilde duwen, doken alle vrouwen gillend naar voren in de bus en hoorde we zelfs een mannenstem roepen: GAS !!! Gelukkig gehoorzaamde Henk dit keer wel meteen zodat we het kunnen navertellen.
Tot onze grote verrassing zagen we even later ook nog 2 leeuwinnen in het hoge gras liggen. Wat een dag!

Z.Afrikaans : Olifanten storm dikwels voertuie, maar dis gewoonlik skijnlopies, jij moet nogtans altijd onthou dat hulle uiters gevaarlik kan wees, en beskou eerder elke stormloop as eg.

• 13 Augustus 2014 - 13:29

Mirjam Bekker:

Hallo allemaal,

Wat een spannend verhaal van die olifant!
    Jullie boffen maar dat jullie zoveel prachtige dieren hebben gezien.
    Fijn om een beetje op de hoogte te blijven op deze manier.

Groetjes van Mir.

• 13 Augustus 2014 - 21:40

Riny:

Spannend allemaal wat jullie beleven, dat is wat anders dan de dierentuin , waar ik vandaag was en de meeste beesten door de warmte alleen lui liggen en slapen!,! Gelukkig weer iets van jullie te horen na 5 dagen stilte, er waren al mensen hier, die dachten dat jullie waren opgevreten door de Big Five en ze wilden al geld inzamelen voor een reddings-actie, ik wilde wel mee!